Ved at læse artiklen nedenfor vil du blive vejledt trin for trin i, hvordan du opretter en annonce på Waitly og sender den ud til de opskrevne, på den/de lister du administrerer.
1. Start med at logge ind med dit administrator login her og tryk på sektionen "Annoncer".
2. Tryk på "Opret ny".
3. Hvis du er administrator for flere forskellige foreninger/lejeboliger, skal du først vælge, hvilken forening/lejebolig annoncen er for.
4. Svar derefter på de spørgsmål, der stilles længere nede på siden.
5. Nederst på siden skal du angive annoncens titel samt vælge adressen. Når du begynder at skrive adressen, vil der blive søgt adresser frem via BBR (Bygnings- og Boligsregistret). Hvis adressen, du forsøger at søge frem, ikke vises, kan du trykke på "Kan du ikke finde adressen" for at skrive adressen manuelt.
6. Derefter trykker du på "fortsæt" for at gå videre til sektionen
7. Under detaljer skal du udfylde alle de vigtige oplysninger om salget/lejet. Vi anbefaler at bruge standart skabelonen, da din annonce vil fremstå mere overskuelig med denne. Det er dog muligt at bruge friformsskabelonen, som fjerner de påkrævede felter, sådan at der kun er et beskrivelsesfelt.
Tip!
Hvis sælger eller en anden skal have adgang til at redigere i annoncen, kan den følgende knap bruges til at sende en invitation, der giver redigeringsadgang.
Her har du mulighed for at vælge, hvad personen for adgang til at ændre, sætte en deadline for redigeringen mm.
8. Det er muligt at tilføje flere etiketter. Etiketterne opstiller nøgledata mere overskueligt, så man som opskreven hurtigt kan se alle de vigtigste informationer om salget/lejet.
Når du har tilføjet en oplysning kan du til højre se et udsnit af, hvordan det vil blive vist på den færdige annonce. Her vises det med "A conto varme" som eksempel.
9. Herefter skal du tilføje en beskrivelse. Beskrivelsesfeltet er fritekst, og du kan således tilføje alt det, som er relevant for annoncen.
Hvis du gemmer beskrivelse som skabelon, vil teksten fra de pågældende annonce vises på de næste annoncer, du opretter. Du har selvfølgelig mulighed for at redigere i beskrivelsen for de kommende annoncer.
10. Nederst på siden har du mulighed for at tilføje relevante dokumenter og billeder til annoncen. Det kunne for eksempel være vedtægter, plantegninger, nøgleinformationsskema, seneste årsregnskab mm. Husk at trykke på "gem" når du har uploadet et billede eller dokument.
Tryk derefter på fortsæt for at gå videre til "Tidslinje".
11. Du skal nu opsætte tidslinjen for annoncen. Det er her du vælger fremvisning(er) til og fra, samt tilføjer en endelig deadline for, hvornår de opskrevne skal have givet svar på, om de er interesserede i annoncen.
Hvis du ikke tilføjer en eller flere fremvisninger, skal du kun tilføje en endelig deadline, og tidslinjen vil se således ud
Ved at hakke "Gør brug af fremvisninger af" ændrer tidslinjen sig sådan, at der skal tilføjes mindst en fremvisning samt en interesse deadline. Interesse deadline ligger altid før fremvisningen og bruges til, at den opskrevne skal give svar på, om de er interesserede i annoncen efter at have set den online, samt om de kan deltage i en fremvisning. Efter fremvisningen er overstået, vil dem, der var interesserede ved interesse deadline, skulle bekræfte, at de stadigvæk er interessede inden den endelige deadline.
En tidslinje med en fremvisning kunne se således ud.
Det er muligt at tilføje flere fremvisninger. Hertil bruges "Tilføj en fremvisning knappen".
Det er også muligt at tilføje et maksimalt antal deltagere ved fremvisningerne. Vær opmærksom på, at hvis der vælges et maksimalt antal på f.eks. 50 personer, så er det 50 personer i alt og ikke per fremvisning.
Hvis du vælger "ja" til "Automatisk besked til opskriverne efter endelig deadline", vil nummer 1 af de interesserede efter den endelige deadline automatisk for en mail om, at de er nummer 1 til annoncen, og de vil blive kontaktet af administrator om det videre forløb.
Tip 💡
Du kan gemme annoncen til senere, i bunden af en hvilken som helst af følgende sektioner: "detaljer", "tidslinje" og "start annonce"
12. Du skal nu vælge hvilke lister der skal modtage annoncen. Det kan f.eks. være, at den kun skal sendes ud til en intern liste, eller at den skal sendes ud til flere lister i prioriteret rækkefølge. Den rækkefølge listerne står i viser blot liste 1 altid vil være prioriteret over liste 2 osv. Altså hvis nummer 5 på liste 1 er interesseret i boligen, har denne person førsteret over nummer 1 på liste 2.
Du vælger hvilke lister annoncen skal sende ud til på listen over dine skabeloner/select a template.
Til sidst kan du se hvor mange personer der i alt vil få tilsendt tilbuddet.
13. Tryk nu på "Fortsæt" for at gå til "Forhåndsvisning". Du vil nu se præsenteres for en forhåndsvisning af annoncen. Læs hele annoncen igennem og tjek særligt, at adresse, titel og datoer og klokkeslet for interesse deadline, fremvisning og endelig deadline er korrekte da dette er nogle af de ting der ikke kan ændres efter annoncen er sendt ud.
Du har mulighed for at gå tilbage og til de tidligere sektioner, hvis der er noget der skal ændres, inden at annoncen sendes ud.
14. Hvis alt ser ud som det skal, trykker du sektionen "Start annonce". Herefter trykker du boksen af, der siger, at du har læst og accepteret ovenstående og derefter på knappen "start annonce"
15. Annoncen er nu sendt ud.
Du kan kopiere linket til livestatus eller indtaste navn og email for at sende en mail med linket til live status på annoncen. Livestatus giver mulighed for at følge med i, hvor mange interesserede der er i annoncen under hele annonceforløbet fra start til endelig deadline.